Monday 11 February 2013

~Interesting Tips~

Assalamualikum, for this entry sy nak share dgn korg petua2 yg always sya guna. If korg nak thu petua2 ni sya ambil drpd majalah Wanita.. Credit to "Majalah Wanita".. Petua2 ni mmg sgt mujarab if korg rjin amalkan. ok sya akan share 4 petua yg mnarik utk korg cube.. jgn mlu2 dan sgan2 :)

1~Hindari Jerawat
keringkan kulit buah rambai dan kisar halus.Kmudian cmpurkan dgn sdikit air mawar.kemudian gaul sehingga sebati.Sapukan ke wajah dan amalkan 2 kali smnggu.. Insyaallah kulit muka kita tidak akn ditumbuhi jerawat.

 
 
 2~Menghilangkan Bau Kaki
Sediakan  sebesen air kemudian cmpurkan dgn segenggam asam jawa dan dua sudu garam.Rendam kaki ke dalam besen tersebut dan gsokkan celah2 kaki dgn asam jawa.Kaedah ni boleh juga membantu masalah kegatalan pdi kaki.


 3~Rambut Kekal Hitam
Dapatkan bunga tebu hitam kemudian dimasak dgn minyak kelapa.Setelah itu sapu ke rambut.Jadikannya sebagai satu amalan dan anda pasti berpuas hati.


 4~Madu Atasi Bibir Merekah
Minum air kelapa muda yg dicampurkan dgn kuning telur dan sdikit madu lebah.Amalkan meminumnya skali sehari.Hasilnya bibir anda akan sntiase lembap dan sihat..


SELAMAT MENCUBA!!!


No comments:

Post a Comment